Regenerace těla i duše


Vždy jsem toužila po možnosti zimního spánku i pro lidi. Představa, že se mohu na podzim beztrestně nacpat do bezvědomí a pak zimu prospat, byla prostě lákavá. Asi se trochu pousmějete, ale něco na této myšlence opravdu je.

Návrat k přirozenosti opravdu velí na podzim a v zimě zařadit zpátečku. Možná proto se uvádí, že s úbytkem denního světla jsou lidé více náchylní k depresím a splínům. Dříve totiž, když nebylo světlo, se šlo prostě spát (a nebo dělat něco trochu zajímavějšího :-)). Příroda automaticky velela více odpočívat (pole sklizena) a dřív do hajan. Dnes v době elektrické, atomové, výkonové a stresuplné na podobné výzvy Matky přírody kašleme…a neměli bychom.

Podzimní očistné kúry jsou známé – vyzkoušejte něco jako jarní detox, ale pozvolnou formou. Zařaďte spíš zeleninové koktejly, zeleninu vařenou v páře a polévky. Hodně pijte a zařaďte do sportovního programu pomalejší programy. Jógu, Pilates či Vnímej své tělo nebo třeba různé strečinkové a relaxační lekce. Když běháte – běžte do lesa nebo alespoň parku a běhejte nikoli na výkon ale pro radost. Nevnímejte čas ale přírodu kolem sebe a svůj vlastní dech.

Udělejte si více času na rodinu a přátelé, můžete třeba upravit svůj diář na celý prosinec, kdy upozadíte pracovní náplň a dáte přednost svým blízkým. Ano – opravdu na celý měsíc. Jeďte lyžovat, na výlety nebo si užijte celý víkend třeba pyžamovou párty. Nachystejte si krásné společně prožité vánoční svátky a vše prožijte v klidu a bez nákupních stresů. Chce to trochu změnit stereotyp, ale vyplatí se to.

Spěte déle a hodně se smějte!! Prostě dejte přednost společnosti těch lidí, kteří vás baví, inspirují a v jejich blízkosti se cítíte skvěle. To není sobeckost – je to nutnost.

Zařaďte do svého denního režimu 5 min každý den, kdy se budete věnovat jen sobě. Meditujte nebo relaxujte. Naučte se správně dýchat – dech není jen tak něco automatického. Dýchání představuje naši schopnost přijímat život. Dostatečně hluboký dech dodá tělu krom kyslíku i spoustu energie, která posílí vnitřní orgány a cévy. Tato ochrana pomáhá tělu ke zvýšení odolnosti proti vnějším vlivům, kterými mohou být chlad, vítr nebo vlhko. Dech tvoří most mezi myslí a tělem. Pomůže nám, abychom dokázali žít přítomností, být bdělí v každém okamžiku.

Jednou týdně si naplánujte cílený relax – ať už je to sauna, masáž nebo třeba sklenka vína u krbu. A opravdu to dodržujte.

Pokud takto cíleně přes zimu zpomalíte, jarní únava příští rok vůbec nepřijde. A vy budete moct vyběhnout plni elánu a síly znovu za svými sny a sportovním cílem.

P. S. Zkuste novoroční předsevzetí trochu jinak: promyslete, co chcete ve svém životě změnit, ale musí to být věc, která vám okamžitě přináší dobrou náladu a moc vás to láká udělat, jen jste na to neměli čas, peníze, … Takže místo hubnutí, stop kouření apod. si dejte třeba předsevzetí, že si každý den budete 30 min. číst nebo každý měsíc půjdete na koncert nebo do kina. Myslím, že se vám tentokrát opravdu podaří své předsevzetí splnit :-).

Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *